pn-pt 8.00-17.00 +48 22 322 85 95
Strona główna / Jak kupować bilet lotniczy?

Jak kupować bilet lotniczy?

Mam przyjemność przedstawić Państwu kilka wskazówek, które na pewno przydadzą się w trakcie posługiwania się naszą wyszukiwarką biletów lotniczych AIRONLINE. Możliwości poszukiwań jest oczywiście tak wiele, że nie sposób skorzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi, tak żeby w pełni zoptymalizować koszty podróży. To my specjaliści w dziedzinie praktycznego zastosowania taryf lotniczych czuwamy nad każdym Państwa zamówieniem . Każda rezerwacja będzie dodatkowo przez nas przeanalizowana, tak, żeby uzyskać możliwie jak najlepszy wynik końcowy. Zanim ruszymy "na polowanie" Wszystkich serdecznie zapraszam do zapoznania się z poniższą treścią.


OLAF DONIMIRSKI

Kierownik Działu Rezerwacji i Sprzedaży Biletów Lotniczych

Polish Travel Quo Vadis


Olaf radzi - Poradnik jak kupować bilet lotniczy

Zanim zarezerwujesz bilet upewnij się czy:

  • rezerwujesz bilet na imię i nazwisko zgodne z aktualnym dokumentem tożsamości, z którego będziesz korzystał podczas podróży,
  • paszport ma odpowiednią ważność, zgodnie z wymogami kraju, do którego się wybierasz, z reguły minimum to 6 miesięcy,
  • potrzebujesz wizy / promesy wizowej / wcześniejszej rejestracji online, jak wygląda proces uzyskania wizy/promesy wizowej / wcześniejszej rejestracji online,
  • linia lotnicza nie żąda odprawy online, żeby uniknąć dodatkowych kosztów na lotnisku,
  • twoja dieta nie wymaga zamówienia specjalnego posiłku podczas lotu,
  • masz polisę ubezpieczeniową na czas podróży,
  • parametry twojego bagażu rejestrowanego (do luku) i podręcznego są zgodne z wymogami linii lotniczej,
  • spełniasz uwarunkowania zdrowotne, masz odpowiednie, wymagane przez dany kraj szczepienia,
  • posiadasz międzynarodowe prawo jazdy, jeśli podczas pobytu masz zamiar prowadzić samochód.

REZERWACJA

pamiętaj, że nie ponosi za sobą ŻADNYCH SKUTKÓW FINANSOWYCH. Dopiero w momencie WYSTAWIENIA BILETU ponosisz wszystkie konsekwencje, które niosą warunki zastosowanej taryfy, takie jak zmiany terminu wylotu, ewentualna rezygnacja z podróży (często surowo karana) itp. REZERWACJA jest przede wszystkim GWARANCJĄ otrzymanej ceny za dane odcinki podróży. Bez żadnych zobowiązań możemy zastanowić się nad skorzystaniem z oferty. Bez rezerwacji, nie mogę powiedzieć, że w danym terminie polecę za 500 zł, bo kiedy wreszcie zdecyduję się może się okazać, że ktoś był po prosty szybszy i "sprzątnął" nam nasze miejsce. Bardzo ważne jest zarezerwowanie miejsc na konkretne nazwiska pasażerów, którzy faktycznie będą lecieć, i NAZWISKA I IMIONA, co bardzo ważne muszą być zgodne z tymi, które zostały zapisane w dokumencie tożsamości, którym będziemy się posługiwać podczas lotu. Nie ma możliwości zmiany nazwiska w rezerwacji, jeżeli nie ma już miejsc w samolocie, w określonej taryfie.


TERMIN WYKUPU

"Im wcześniej tym lepiej" nie zawsze się sprawdza, nagle pojawia się promocja i okazuje się, że bilet kupiony 3 miesiące przed wylotem jest droższy (dotyczy szczególnie lotów długodystansowych). Oczywiście zawsze radzę zacząć poszukiwania, od momentu, kiedy znamy już mniej/ więcej termin naszej podróży. Często jest tak, że termin wystawienia biletu udaje się przedłużyć, tym samym zwiększając szanse na skorzystanie z jakiejś atrakcyjnej promocji.


SEZONOWOŚĆ

często cena zależy od dnia wylotu, który wpisany jest w dany sezon. Tzw. LOWSESON, to okres kiedy ruch lotniczy jest bardziej martwy i linie lotnicze kuszą potencjalnych pasażerów rozmaitymi promocjami. Tzw. HISESON, to czas kiedy przemieszczamy się najczęściej, bo po prostu jesteśmy do tego zmuszeni, a przewoźnicy wykorzystują to z "zimną krwią". Nie ma oczywiście sztywnego podziału, dokładnie, co do granic sezonów. Nie istnieją żadne ramy, wyznaczane przez Organizację IATA, co do dotrzymywania terminowości rozpoczęcia i zakończenia się danego przedziału/okresu, żadne przepisy nie regulują tego zagadnienia. Natomiast "na oko" wiemy, że HS zaczyna się od połowy CZERWCA i trwa dalej przez LIPIEC i kolejno przez cały SIERPIEŃ. Czas Świąt Wielkanocnych i od Bożego Narodzenia do Sylwestera, to okres kiedy jest bardzo dużo chętnych, a ilość pracowników zaangażowanych w transport lotniczy maleje. Wtedy obowiązuje zasada „kupuj szybko, bo może dla ciebie już nie wystarczyć”. Podobnie jest podczas tzw. długich weekendów, które przyciągają tych bardziej aktywnych urlopowiczów, którym nie wystarczą ferie zimowe i letnie wakacje, raz w roku.


ELASTYCZNOŚĆ

naprawdę warto, zanim poprosimy szefa o urlop, upewnić się, że to właśnie ten dzień, na który zaplanowaliśmy wylot jest dniem "najtańszym". Często może okazać się, że wystarczy przesunąć podróż o jeden dzień w przód lub w tył i zyskujemy nawet do kilkuset złotych. Szczególnie dotyczy to wylotów w piątek wieczorem, soboty i niedziele i powrotu do domu w sobotę lub niedzielę. Co może zdziwić, w weekendy lata rzeczywiście mniej samolotów, bo ruch pasażerski główne korzyści czerpie z klienta korporacyjnego, udającego się w podróż biznesową, a w soboty i w niedzielę z założenia nie pracujemy= nie latamy w sprawach służbowych.


NEWSLETTER

jeśli chcemy być na bieżąco z sytuacją, która trwa na polu walki o klienta, zapiszmy się po prostu na tzw. listę osób chcących otrzymywać newsletter. Zawsze kiedy ma miejsce jakaś promocja będziesz o tym od razu poinformowany, niezależnie od tego jaka linia lotnicza jest jej organizatorem, bo jako agent IATA mamy dostęp do wszystkich akcji marketingowych, dostępnych na naszym rodzimym rynku. Umożliwi Ci to szybką reakcję, a więc zwiększy szansę na "złapanie miejsca" w samolocie za niską cenę.


MINIMUM/ MAXIMUM POBYTU

najczęściej jest tak, że cena biletu zależy od ilości dni spędzonych na miejscu od momentu przylotu. W wielu przypadkach musimy się liczyć z pobytem na tyle długim, żeby zaliczyć noc z soboty na niedzielę. Innymi słowy dzień wylotu nie ma znaczenia, natomiast powrót może nastąpić w pierwszą napotkaną niedzielę lub każdy kolejny dzień po niej aż do dnia, w którym kończy się ważność naszego biletu. Zazwyczaj najtańsze taryfy ograniczają długość naszego pobytu do 1 miesiąca, a nawet do 2 tygodni. Istnieje oczywiście wiele wyjątków od tej reguły, a nawet są takie linie lotnicze, które w całości dla swoich tarych nie stosują żadnych ograniczeń w tej materii.


PODRÓŻ W OBIE STRONY CZY W JEDNĄ?

Oto jest pytanie, bo bardzo często bywa, że znacznie bardziej opłacalne jest wykupienie biletu w obie strony niż w jedną. Bez względu na to, czy wsiądziemy do powrotnego samolotu, czy nie. Warto też sprawdzić, czy bilet nie okaże się tańszy, jak założymy jedna rezerwację na wylot i drugą (osobną) na powrót. Możliwości jest wiele. Myślę, że jednak warto tę kwestię zostawić nam, specjalistom. Każda rezerwacja, założona za pośrednictwem AIRONLINE będzie tak skalkulowana, żeby cena biletu była dla Państwa jak najbardziej korzystna.


PŁATNOŚCI PRZELEW BANKOWY

Prosimy o dokonywanie wpłat na rachunek bankowy Polish Travel Quo Vadis wskazany w potwierdzeniu rezerwacji. W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko Pasażera(ów) oraz numer rezerwacji. Za moment zapłaty przyjmuje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Polish Travel Quo Vadis


GOTÓWKA / KARTA PŁATNICZA

Zapraszamy do biura Polish Travel Quo Vadis w Warszawie, przy ulicy Ptasiej 2.


KARTA KREDYTOWA

Transakcja zakupu z podaniem danych karty kredytowej jest transakcją w pełni bezpieczną. Dane z karty po jej wykorzystaniu są na trwałe zaszyfrowane. Wybierając jako formę płatności "karta kredytowa", Użytkownik zobowiązany jest wypełnić w kwestionariuszu osobowym AIRONLINE pola określające dane używanej przez niego karty kredytowej tj. rodzaj karty, numer karty oraz data ważności oraz cvc (kod weryfikacyjny złożony z 3 cyfr umieszczonych z tyłu karty).

Przy każdej transakcji płatnik zobowiązany jest potwierdzić chęć obciążenia jego karty wypełniając specjalny formularz, który jest generowany automatycznie zanim zostanie wydrukowany bilet. W przypadku płatności kartą kredytową, która nie stanowi własności jednego z pasażerów, płatnik zobowiązany jest do przesłania kserokopii karty (awers i rewers) oraz dowodu tożsamości za pomącą e- maila lub faksu w terminie ważności rezerwacji. Akceptowane karty: VISA, Eurocard, Mastercard, Diner Club, American Express.


DOSTARCZENIE BILETU LOTNICZEGO

Bilety lotnicze tzw. "elektroniczne" dostarczane są za pomocą e- mail, na adres wskazany przez klienta lub faksem, na numer wskazany przez klienta. Na wyraźne polecenie klienta bilety elektroniczne w formie drukowanej dostarczamy pod wskazany adres. Dodatkowe koszty kuriera zwiększą całkowitą cenę zakupu.