Strona główna / Informacje dla pasażerów linii lotniczych / Odprawa online – jak działa?
Odprawa online – jak działa?
Odprawa online – jak działa?
Każdy pasażer ma obowiązek dokonać odprawy – sam bilet lotniczy nie uprawnia bowiem do wejścia na pokład. Do wyboru mamy kilka opcji odprawy – online, na lotnisku przy stanowisku odprawy biletowo – bagażowej lub w automacie do samodzielnej odprawy. Dzisiaj zajmiemy się odprawą online, dzięki której pasażerowie mogą zaoszczędzić nie tylko czas ale również pieniądze, w zależności od linii lotniczej.
Odprawa online – WizzAir
W przypadku linii lotniczej WizzAir odprawa online dostępna jest na 48 godzin przed wylotem (jeśli pasażer wybrał miejsce podczas rezerwacji biletu odprawa online dostępna jest od 30 dni do 3 godzin przed planowaną godziną odlotu). Z wydrukowaną kartą pokładową i dokumentami podróżnymi pasażer winien stawić się nie później niż na 30 minut przed rozkładową godziną odlotu przy bramce. Jeśli pasażer posiada bagaż do nadania, musi podejść do stanowiska odprawy bagażu nie później niż na 40 minut przed wylotem. Tradycyjna odprawa na lotnisku, w przypadku linii WizzAir to koszt 30 euro za osobę. Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-rezerwacji/odprawa-i-wejscie-na-poklad#/
Odprawa online – Ryanair
Odprawy przez internet można dokonać od 2 dni do 2 godzin przed wylotem (w przypadku gdy pasażer wykupił rezerwację miejsca od 60 dni przed wylotem). Linia Ryanair umożliwia odprawę na swojej stronie internetowej jak i w aplikacji Ryanair. Pasażerowie, którzy nie dokonają odprawy online, będą musieli uiścić opłatę za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku (odprawa na lotnisku bezpłatna jest jedynie w taryfie Flexi Plus). Więcej informacji na temat odprawy online: https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/centrum-pomocy/Czesto-zadawane-pytania/odprawa-online-I-na-lotnisku#0-0
Odprawa online – LOT
Odprawa online, w przypadku linii lotniczych LOT, otwierana jest na 36 godzin przed planowanym odlotem i zostaje zamknięta na 120 minut przed nim. Do oprawy online potrzebne będą nazwisko pasażera oraz numer biletu lub rezerwacji. W ostatnim kroku odprawy pasażer ma możliwość wyboru, w jaki sposób LOT dostarczy mu kartę pokładową – można ją wydrukować lub zamówić SMS z kartą pokładową na swój numer telefonu. Więcej informacji w linku: https://www.lot.com/pl/pl/przez-internet
Odprawa online – Lufthansa
Odprawa internetowa dostępna na stronie przewoźnika otwierana jest na 23 godziny przed rozkładową godziną odlotu. Przy okazji odprawy online możemy zarezerwować miejsce w samolocie, wydrukować kartę pokładową lub uzyskać mobilną kartę pokładową na e-mail lub jako link w SMS’ie. Z mobilną kartą pokładową, podróżujący jedynie z bagażem podręcznym może udać się prosto do kontroli bezpieczeństwa a następnie do gate’u. Mobilne karty pokładowe dostępne są jedynie na wybranych trasach. Więcej informacji na stronie: https://www.lufthansa.com/in/pl/online-check-in
Odprawa online to świetna opcja dla tych z nas, którzy chcą ominąć kolejki do odprawy, usprawnić swój pobyt na lotnisku i w przypadku niektórych linii lotniczych – zaoszczędzić dodatkowe złotówki
Każdy pasażer ma obowiązek dokonać odprawy – sam bilet lotniczy nie uprawnia bowiem do wejścia na pokład. Do wyboru mamy kilka opcji odprawy – online, na lotnisku przy stanowisku odprawy biletowo – bagażowej lub w automacie do samodzielnej odprawy. Dzisiaj zajmiemy się odprawą online, dzięki której pasażerowie mogą zaoszczędzić nie tylko czas ale również pieniądze, w zależności od linii lotniczej.
Odprawa online – WizzAir
W przypadku linii lotniczej WizzAir odprawa online dostępna jest na 48 godzin przed wylotem (jeśli pasażer wybrał miejsce podczas rezerwacji biletu odprawa online dostępna jest od 30 dni do 3 godzin przed planowaną godziną odlotu). Z wydrukowaną kartą pokładową i dokumentami podróżnymi pasażer winien stawić się nie później niż na 30 minut przed rozkładową godziną odlotu przy bramce. Jeśli pasażer posiada bagaż do nadania, musi podejść do stanowiska odprawy bagażu nie później niż na 40 minut przed wylotem. Tradycyjna odprawa na lotnisku, w przypadku linii WizzAir to koszt 30 euro za osobę. Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-rezerwacji/odprawa-i-wejscie-na-poklad#/
Odprawa online – Ryanair
Odprawy przez internet można dokonać od 2 dni do 2 godzin przed wylotem (w przypadku gdy pasażer wykupił rezerwację miejsca od 60 dni przed wylotem). Linia Ryanair umożliwia odprawę na swojej stronie internetowej jak i w aplikacji Ryanair. Pasażerowie, którzy nie dokonają odprawy online, będą musieli uiścić opłatę za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku (odprawa na lotnisku bezpłatna jest jedynie w taryfie Flexi Plus). Więcej informacji na temat odprawy online: https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/centrum-pomocy/Czesto-zadawane-pytania/odprawa-online-I-na-lotnisku#0-0
Odprawa online – LOT
Odprawa online, w przypadku linii lotniczych LOT, otwierana jest na 36 godzin przed planowanym odlotem i zostaje zamknięta na 120 minut przed nim. Do oprawy online potrzebne będą nazwisko pasażera oraz numer biletu lub rezerwacji. W ostatnim kroku odprawy pasażer ma możliwość wyboru, w jaki sposób LOT dostarczy mu kartę pokładową – można ją wydrukować lub zamówić SMS z kartą pokładową na swój numer telefonu. Więcej informacji w linku: https://www.lot.com/pl/pl/przez-internet
Odprawa online – Lufthansa
Odprawa internetowa dostępna na stronie przewoźnika otwierana jest na 23 godziny przed rozkładową godziną odlotu. Przy okazji odprawy online możemy zarezerwować miejsce w samolocie, wydrukować kartę pokładową lub uzyskać mobilną kartę pokładową na e-mail lub jako link w SMS’ie. Z mobilną kartą pokładową, podróżujący jedynie z bagażem podręcznym może udać się prosto do kontroli bezpieczeństwa a następnie do gate’u. Mobilne karty pokładowe dostępne są jedynie na wybranych trasach. Więcej informacji na stronie: https://www.lufthansa.com/in/pl/online-check-in
Odprawa online to świetna opcja dla tych z nas, którzy chcą ominąć kolejki do odprawy, usprawnić swój pobyt na lotnisku i w przypadku niektórych linii lotniczych – zaoszczędzić dodatkowe złotówki